Sinds de introductie van MyRouteApp heeft de toercommissie van de VMTC eigenlijk geen andere tool meer gebruikt voor het maken en het delen van de routes. Er is sinds het begin wel het één-en-ander verbeterd en uitgebreid aan MRA (MyRouteApp) maar de basis is nog steeds hetzelfde. Toch krijgen we nog geregeld de vraag hoe je de route nou in je navigatie krijgt.
In de koude maanden gaat de toercommissie weer hard aan de slag om zoveel mogelijk de routes voor het komende seizoen te maken. De ZomerAvondRitten, de BijnaZomerTijdRit (BZTR), ritten voor de woensdagen, de zondagen en natuurlijk de VMTC Motor 2-daagse en het VMTC Hotelweekend. Dit doen we achter de computer – in MyRouteApp.
Zodra de pekel weer een beetje is weg geregend, pakken we de agenda erbij en maken we niet alleen de planning voor alle ritten maar ook de planning voor het voorrijden van die routes. En dat is toch soms nog een aardig gepuzzel! Een enkele keer gebruiken we dan de auto in plaats van de motor. Dan is het simpelweg te koud, te nat, te winderig of te ‘zout’ op de weg.
Er zijn verschillende manieren om dan de routes te delen. Bijvoorbeeld via een linkje naar MyRouteApp, via e-mail een gpx-bestand sturen of tegenwoordig met de nieuwere navigatie zoals de Garmin Zümo XT, zijn routes zelfs tussen de navigatie-systemen te delen, zelfs als je navigatie al op de motor zit. En juist dát stukje – Hoe krijg ik nou die route in m’n navigatie? – daar zit nog voor velen de handicap.
Op 10 maart organiseert de toercommissie weer een (gratis) Navigatie-avond om speciaal wat dieper in te duiken op het ontvangen en laden van routes.
We gaan dit doen in niet al te grote groep(en) om het overzichtelijk te houden, dus aanmelden is verplicht. Mocht er veel animo zijn, dan organiseren we meerdere avonden. De Navigatie-avond is exclusief voor leden van de VMTC.
Diegene die zich opgeeft, ontvangt een testroute per mail. Op de avond zelf dien je een computer (laptop), een mobiele telefoon en natuurlijk je navigatie mee te nemen. De toercommissie zorgt voor haspels voor de nodige stroomvoorziening.
Geef je nu op via onderstaande formulier!
De inschrijving is gesloten. We zitten tot de nok toe vol.